Pages

Saturday, December 15, 2012

Masalah Haid Tidak Teratur


Sedutan dari Harian Metro:

RAMAI wanita sering menganggap kitaran haid tidak teratur sebagai perkara biasa dan tidak diberi perhatian serius. Malangnya, masalah berkenaan mungkin menjadi punca kesukaran untuk menimang cahaya mata kelak.
Menurut Perunding Obstetrik dan Sakit Puan Pusat Perubatan Pantai Cheras, Dr Suriati Akmal Mahari, kitaran haid yang tidak menentu antara gejala menunjukkan seseorang wanita itu mungkin mengalami sindrom ovari polisistik (PCOS), punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur.“PCOS adalah satu keadaan penyakit sistem reproduksi yang berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi. Kajian menunjukkan 90 peratus wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30 peratus yang tidak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS. 

“Ia adalah masalah paling lazim yang menyebabkan seseorang wanita itu gagal hamil, tetapi malangnya sehingga kini tidak ramai yang menyedarinya.

Mungkinkah anda salah seorang daripada yang mengalami masalah di atas?

Anda boleh mencuba dengan produk SUSUK DARA seperti Jamu Pengantin Dara dan Coklat Love Habibi untuk mengatasi masalah tersebut. 

Sekiranya anda telah berkahwin guna Jamu Pengantin Dara (JPD) untuk rawatan 3 hari terlebih dahulu dan kemudian diikuti Coklat Love Habibi untuk melancarkan peredaran darah serta memanaskan badan dan bagus untuk menambah tenaga anda. 

Untuk yang belum berkahwin anda hanya disyorkan mencuba Coklat Love Habibi (CLH) yang mengandungi derhaka mentua yang dapat melancarkan perjalanan haid anda. Insyaallah...


Selain itu amalkan la doa di bawah untuk masalah haid tidak teratur serta sengugut.

1. Baca selalu doa-doa ini selepas solat.
2. Tiupkan dan sapu pada bahagian peranakan di bahagian atas dan bawah perut sebanyak tiga kali.
3. Yakin pada Allah SWT Yang Maha Penyelamat (As Salam) dapat menyembuhkan semua penyakit zahir dan batin.


Maksudnya:

"Dan Allah menurunkan hujan dari langit, lalu Dia menghidupkan dengan air hujan itu akan bumi sesudah matinya; sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat satu tanda (yang membuktikan kebijaksanaan Allah) bagi kaum yang mendengar (peringatan ini dan memahaminya)". (Surah Al Nahl: Ayat 65)



Maksudnya:

(5) Sesungguhnya bagi Allah tidak ada satupun yang tersembunyi di bumi dan tidak (pula) di langit. (6) Dialah yang membentuk kamu dalam rahim sebagaimana dikehendaki-Nya. Tak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. (Surah Ali Imran: Ayat 5,6)


No comments:

Post a Comment

 

House of Cloth Diapers Copyright 2010 | Designed by Neyhan Creative